Tuesday, March 17, 2015

Kodu, kodu

Nahkadega kaetud püstkoda seisis künka nõlval. Oli hiline õhtu, peaaegu öö, tuul sahistas kuivanud rohukõrtes ning kõrgelt taevast, pilvede vahelt paistis õrnalt helendav kuu. Isa ja suured vennad olid läinud põtru ajama, ema ja väike Sudi hakkasid aga magama minema. Sudi teatas voodist:
„Ema, ma tahan veel väljas olla, tahan  veel korraks jõge vaadata!“
„Ei, Sudi,“ vastas ema, „jõemees on nüüd ise vett vaatamas, jõenaine kaldal kõndimas. Vaata sina homme!“  Sudi  püüdis magama jääda, kuid und ei tulnud. Kui ema oli magama jäänud, puges Sudi voodist välja ning kõndis jõe äärde. Kalanahast õmmeldud riietega mees kõndis jõe ääres ja laulis:
„ Voola, kulda, voola, hõbeda, jõua mu maja peale,  tule mu toa peale!“
 Sudi  läks mehe juurde ja ütles: „Näita mulle oma maja, näita mulle oma tuba!“
Mees võttis Sudil käest kinni ja nad istusid koos pilliroost punutud paati, mis oli väikeste kivikestega kaunistatud ning mida vedasid hõbeselgadega särjed.  Jõemees viis ta sügavale jõe põhja, oma vesijuurtest ja pehkinud puutüvedest ehitatud suurde majja. Akna taga ujusid kuldsed ja hõbedased kalad, jõemehe naine keetis lee kohal suppi. Nad asusid sööma. Kui supp oli söödud,  küsis jõemees:
„Meil ei ole lapsi, kas sa tahad meie juurde elama jääda? Ma teen sulle puujuurtest ja pilliroost põimitud vankri, mis on kaunistatud kalaluude ja jõekarpidega ja seda hakkavad vedama angerjad. Hakkame koos jõge valvama. Päeval hakkame jõe põhjas kõndima, kuuvalgel jõe ääres jalutama!“ 
Jõenaine küsis: “Kas sa tahad meie juurde elama jääda?  Ma annan sulle hõbedast peaga kuldse noa ja me toome iga päev sellist jõetoitu, mida aga soovime!“
Sudi mõtles natuke, kuid ütles siis: “Aitäh, jõemees, aitäh, jõenaine. Ma pean nüüd koju tagasi minema.“ Jõenaine  andis Sudile kingituseks peotäie läikivaid jõekarpe ja jõemees viis ta tagasi kaldale.
Sudi jooksis koju, puges soojade nahkade alla ning vaatas tasa hõõguvate süte paistel kõigis vikerkaarevärvides küütlevaid jõekarpe niikaua, kuni magama jäi.

No comments:

Post a Comment